رنگ های مورد استفاده در رزین اپوکسی

رنگ های مورد استفاده در رزین اپوکسی

در قسمت اول درباره  رنگهای مورد استفاده در رزین اپوکسی برای شما شرح دادیم. گفتیم که چطور و چگونه رنگ های مختلف را به رزین اپوکسی خود اضافه کنید.

همینطور راجب رنگ‌های سازگار با رزین اپوکسی برای شما گفتیم، اینکه بهتر است چه رنگی تهیه کنید حتما یادتان می‌آید.

راجب رنگ های پودری گفتیم و اینکه چطور و چه مقدار با هر کیلو گرم رزین اپوکسی مصرف کنید تل به بهترین کیفیت برسید.

در ادامه میخواهیم برای شما از اینکه چرا بهتر است از رنگ میکرونیزه استفاده کنیم، رنگ های جوهری, انواع و تفاوتهای آن به صورت مختصر صحبت کنیم.

چرا از رنگ میکرونیزه استفاده کنیم بهتر است؟

رنگ برای کیفیت بهتر باید به خوبی داخل رزین حل شود. هرچه رنگ پودری ما دانه بندی آن ریز تر باشد یا اصطلاحا میکرونیزه‌تر باشد، ترکیب کردن آن با رزین اپوکسی راحت تر و بهتر صورت میگیرد. 

در این صورت رنگ رزین اپوکسی خیلی یکدست‌تر و زیبا‌تر و پایدار‌تر خواهد بود.

مهمترین نکات برای رنگ آمیزی رزین اپوکسی

فقط از رنگهای بسیار رنگی یا غلیظ استفاده کنید تا تأثیر منفی بر اختلاط شما نگذارد.

فقط از رنگ هایی استفاده کنید که فاقد آب باشد.

ابتدا رنگ را با مقدار کمی رزین مخلوط و تست کنید تا ببینید که هم رنگ و هم واکنش رزین انتظارات شما را برآورده می کند یا خیر.

رزین رنگی جایگزین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نمی شود.

زرد شدن رزین های اپوکسی بدون محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش قطعاً از رزین بدون رنگ و شفاف قابل توجه است اما عدم محافظت می تواند باعث از بین رفتن رنگ و زرد شدن سایه شود.

ابتدا رزین خود را بدون رنگ مخلوط کنید تا احساسی که در مورد نحوه برخورد و آشنایی با خصوصیات خاص رزین داشته باشید. سپس میتونید ارزیابی کنید که رنگ اضافی چه خاصیتی را تغییر می دهد.

رنگ های جوهری

رنگ های مورد استفاده در رزین اپوکسی از سری رنگ‌های مایعی هستند که در صورت اختلاط با رزین حالت شفاف و اصطلاحا ترنسپرنت به رزین اپوکسی شما میدهند.

در صورت استفاده از این رنگ ها سطح زیرین کار شما پیداست و مانند رنگ‌های خمیری و  رنگ‌های پودری سطوح زیرین کار شما را نمی‌پوشانند.

این نوع رنگ مانند نوشیدنی های رنگی موجود در بازار هستند.

انواع رنگ‌های موجود:

  1. رنگ‌های جوهری پایه الکل
  2. رنگ‌های جوهری پایه تینر

همیشه برای کسب نتیجه بهتر، بهتر است از رنگ‌های جوهری با پایه الکل استفاده کنید. ذکر این نکته واجب است که قبل از تهیه رنگ، مقدار کمی از آن تهیه کنید ،استفاده کنید و پس از حصول اطمینان از کیفیت رنگ و سازگاری آن با رزین اپوکسی، نسبت به خرید به میزان بیشتر اقدام کنید.

تفاوت بین رنگ‌ها

پودری و جوهری:

عمده‌ترین و اصلی ترین تفاوت این دو رنگ این است که رنگ‌های جوهری حالت شفاف و ترنسپرنت به رزین اپوکسی شما میدهند، ولی رنگ‌های پودری این خاصیت را ندارند.

شبرنگ و شب تاب:

رنگ‌های شب تاب به طور کلی در طول روز انرژی موجود در نورها(طبیعی یا مصنوعی) را جذب، و سپس در تاریکی مطلق نور را از خود ساطع میکنند.

اما این خاصیت در رنگ‌های شبرنگ نیست و فقط زمانی که نورهایی با طول موجی خاص به آن می‌تابد رنگ‌های شکل و رنگی جذاب و خاص پیدا میکنند.

  • admin
  • فروردین 27, 1399
  • 730 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه