کار با رزین

مبانی اولیه کار با رزین

رزین چیست؟

کار با رزین های اپوکسی یک سیستم دو جزئی است که از کار با رزین و سخت کننده تشکیل شده است. با مخلوط کردن دو جزء ، یک واکنش شیمیایی صورت می گیرد به طوری که رزین مایع به تدریج به یک پلاستیک جامد سفت می شود.

نتیجه، یک سطح روشن و براق است. به خاطر سادگی ، معمولاً به جای “رزین اپوکسی” از اصطلاح “رزین” استفاده می کنیم. کار با رزین نه تنها در صنعت چوب و ساخت قایق و غیره… بلکه در هنر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین ، علاوه بر پیشخوان های آشپزخانه ، می توان از کف ، میز ، تصاویر ، جواهرات یا مجسمه ها نیز استفاده کرد.

کار با رزین در هنر
روند استفاده از رزین در هنر از ایالات متحده ، کانادا و استرالیا ناشی می شود .
در اروپا ، این فناوری هنوز کافی شناخته شده نیست. با کار با رزین می توانید آثار هنری خلق کنید که با وضوح ، درخشندگی ، درخشش و عمق آنها مسحور شود. رنگدانه های رنگی یا مواد افزودنی دیگر به رزین اضافه می شوند. با انتخاب سطح نقاشی ، نوع قالب ، رنگ ها و مواد افزودنی می توان جلوه های مختلفی ایجاد کرد. حتی هنرمندان رزین با تجربه هرگز یادگیری را تمام نکرده اند.

هنر کار با رزین
یک بار امتحان کنید،به کار با رزین علاقه مند خواهید شد. از رزین همچنین می توانید برای تکمیل نقشه ها ، عکس ها و تصاویر (ساخته شده از روغن ، اکریلیک ، جوهر الکلی ، آبرنگ ، جوهر ، رسانه های مختلط و غیره) با درخششی که ایجاد می‌کند و همچنین برای محافظت از آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش و تأثیرات مکانیکی استفاده کنید.

همچنین می توانید از ترکیب چوب و اپوکسی استفاده کنید ، میز رودخانه اپوکسی خود را بسازید یا هنر ژئود خود را با آن ایجاد کنید.

لوازم مورد نیاز برای هنر رزین
رزین و اپوکسی‌
رنگ های مایع (متالیک و صدفی)
رنگ های مایع (نئون)
پیمانه مخصوص مخلوط کردن رزین
سشوار صنعتی
مشعل گازی
دستکش
ماسک تنفسی

کدام زمینه نقاشی برای هنر کار با رزین اپوکسی مناسب است؟

هنر نقاشی کار با رزین برای سطوح ساخته شده از چوب ، شیشه ، فلز ، پلکسی گلاس ، بتن و موارد دیگر مناسب است . سطوح متخلخل و جاذب نامناسب هستند.
بوم ها مناسب نیستند زیرا به دلیل وزن رزین حرکت می کنند و سپس رزین در مرکز جمع میشود. مبلمان ، کف و روکش آشپزخانه را می توان با رزین اپوکسی مناسب پوشاند.
پیشنهاد ما به شما در بعضی کارها استفاده از تخته سه لایی است.
تخته سه لا بسیار صاف و بسیار پایدار است . علاوه بر این زمینه های نقاشی چوب عاری از اعوجاج هستند و جایگزین مناسبی برای قاب کشش معمولی پوشیده از بوم هستند.

کدام رنگ ها و افزودنی ها برای هنر کار با رزین مناسب هستند؟

در حال حاضر تهیه کنندگان رنگ های بسیار زیادی وجود دارد.
محصولات آنها مخصوصاً برای استفاده در رزین مناسب است. شما می توانید از رنگ های رنگی به شکل پودر ، (رنگهای بسیار پر رنگ ، چند قطره کافی) ، جوهر ، جوهر الکل ، رنگهای اکریلیک مایع و رنگهای اسپری استفاده کنید . محدودیتی برای تخیل شما وجود ندارد. نباید آب را به رنگهای خود اضافه کنید ، زیرا آب باعث می شود رزین شیری رنگ شده و دیگر کاملاً سفت نمی شود.

بسته به نوع رنگدانه های مورد استفاده ، نتایج متفاوتی به دست خواهید آورد . همچنین رنگدانه های رنگی به شکل پودر وجود دارد که برای کار با رزین مناسب نیست. بهتر است قبل از اینکه بخواهید نقاشی های بزرگ رزینی را انجام دهید ، با رنگ های خود روی سطوح نقاشی کوچک آزمایش کنید. مهم است که رنگ را به طور کامل درون رزین (اما به آرامی) هم بزنید.

چگونه مانع از جوشیدن رزین می شوید؟


فقط به اندازه ایی که رزین مورد نیاز است مخلوط کنید.

رنگهای فلزی(رنگ هایی که پایه اکسیدآهن دارند) گرمای زیادی را به همراه رزین ایجاد می کنند. هر چه دمای اتاق گرمتر باشد ، رزین به سرعت به دمای جوش نزدیک تر می شود.
اگر متوجه شدید که رزین شما در ظرفی که مخلوط کردید سخت و بسیار داغ است ، باید آن را روی یک فویل و یا سطحی بریزید که دمای رزین پایین بیاید. از آنجا که شما به هر حال نمی توانید روند کار را ادامه دهید می توانید دوباره رزین را خنک کنید. در روزهای گرم توصیه می کنیم به هنگام صبح کار با رزین خود را انجام دهید یا آن را به جای خنک تری منتقل کنید.

در برابر حباب هوا چه باید کرد؟

از ایجاد حباب های هوا در رزین نمی توان جلوگیری کرد . اگر رزین خود را به آرامی هم بزنید و رزین را به مقدار کم گرم کنید ، حباب ها نباید مشکلی ایجاد کنند. گرما باعث بالا رفتن حباب ها به سطح و ترکیدن می شود. رزین را روی یک سطح نقاشی به طور مرتب با یک سشوار هوای گرم و یا بهتر از آن با مشعل بوتان گرم کنید.

ادامه آموزش ها در پست های بعدی… 

 

  • admin
  • فروردین 8, 1399
  • 600 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه